Akce MŠ 2012/2013

Tak už je tady konec školního roku. Naši školku provází jedna sláva za druhou. Dnes jsme si malovali na obličeje. Děti byly nadšené, užívaly si pocitu vyjímečnosti a obličejem jako motýl, princezna, Spiderman, příšera a podobně. Fotografie ve fotogalerii.

Pasování na školáky

V sobotu dopoledne proběhlo v mateřské škole rozloučení s předškoláky. Nejprve se děti a jejich rodiče dostavili na OÚ v Kyselce, kde se s dětmi rozloučili paní učitelky MŠ Kyselka- Pramínek a za OU Kyselka místostarosta Mgr. Vladimír Zicha. Děti dostaly malé dárečky od OÚ a od MŠ knihu s věnováním.Rozloučení proběhlo v obřadní síni ve slavnostní atmosféře. Nechyběly slzy dojetí, ale i šťastné úsměvy ve tvářích dětí i dospělých.

Po té  následovalo pasování na školáky o které se postarali rytíři Zlatého grálu z Tachova. Děti prošly bránou utvořenou rytíři se zvednutými meči prováděl je šašek, který také vše uváděl. Po pasování obdrželi všichni pasovací glejt, na ramena šerpu, tím se každého předškoláka stal školák. Po pasování následoval rytířský souboj, fotografování a nechyběl také přípitek šampaňským.

Na zahradě MŠ bylo připraveno občerstvení, o které se postarali rodiče budoucích prvňáčků. Nyní již na školáky čeká poslední týden ve školce a věříme, že bude následovat šťastný vstup do základní školy.

Závěrečný výlet předškoláků

V úterý 18. 6. 2013 jsme se vydali na výlet do Karlových Varů.Na programu jsme měli ochutnávání léčebných pramenů, s kombinací zmrzliny, oplatky a divadelního představení v Karlovarském městském divadle- Vítězslava Nezvala.

Vyrazili jsme linkovým autobusem z Kyselky v 7.45 hodin. Vystoupili jsme u na zastávce u Lidlu a pěšky se vydali do parku u Alžbětiných lázní. Zde jsme se nasvačili dobrůtek od maminky i od paní kuchařky. Napili jsme se a vyrazili na zmrzlinu. Každý si vybral jakou má rád. Zvítězila šmoulová a vanilková. Namočili jsme si ruce v kašně a šli procházkou na prameny. Jako první jsme ochutnali hadí pramen a následovali další.

Bylo velké teplo, ale vše jsme krásně zvládli. U Vřídla jsme se vyfotili, koupili jsme si oplatku a šli do divadla, kde nás čekalo představení  Hastrman Tatrman. Krásné přestavení s velkou výpravou kostýmní i hudební.  Divadlo bylo plné dětí a my vše sledovali z první řady na balkoně, odkud bylo krásně vidět.

Po představení na nás čekal autobus, který nám uhradí dotace z Karlovarského kraje.  Každý rok se na tento výlet vypravujeme v průběhu června a už teď se těšíme na rok příští.

Taneční akademie

Dne 13. 6. 2013 se konala v tělocvičně Základní školy v Kyselce taneční akademie. Vystupovali děti ZŠ a MŠ Kyselka. vystoupení bylo doprovázeno krátkým programem dětí z mateřinky. Za doprovodu paní učitelky Eliášové děti zazpívali o cestě do Afriky, s paní učitelkou Novotnou zpívali a zatancovali lidové tanečky. Předvedli jsme hudební vystoupení s hrou na flétnu. Hráli Karolínka, Tomášek, Matěj a Gábinka. Celé vystoupení bylo velmi pěkné, ale bohužel, se nás sešlo velmi málo.

Taneční čísla pod vedením paní Mirky Ryšavé vehnali některým divákům do očí slzy a jiným vyloudili úsměv na tváři. Děti byly ve svých kostýmech s křidélky kouzelné. Včelka Mája přilétla ze svého úlu a byla nádherná.

Slečny ze základní školy, dovedou svůj um prodat. Šaty které mají dodávají vystoupení pocit skutečně vysoké třídy. Jejich čísla, jsou na vysoké úrovni.

Výlet do Chomutova do Lesoparku

Plánování výletu v současném počasí je velmi náročné. Rozhodli jsme se vypravit do lesoparku déšť, nedéšť. Poslali jsme objednávku na počasí a světe div se, vyšlo to! Svítilo nám sluníčko. Snad jediný slunečný den v tomto roce a právě my máme výlet!

Vyrazili jsme s MŠ Šemnice na společný výlet, protože náklady na autobus jsou velmi vysoké. Maminky nám nabalily svačiny, paní kuchařky také a mohlo se vyrazit. V 8hodin jsme vyjeli z Kyselky a v 9hodin už jsme svačili na lavičce v lesoparku. Na sobě měly všechny děti MŠ Kyselka svítivé vestičky, takže se nemohl nikdo nikam zatoulat. Užili jsme si prolézačky, lanové centrum spoustu zvířátek a mláďátek. Nejvíce se nám líbil velbloud s mládětem, lachtani, medvědi, ptáci a vlastně všechno.

Nikomu se nic nestalo. V pořádku a plném počtu jsme se ve 13.15 hodin vrátili do školky na oběd plni nových zážitků.

Stavění Májky

Stavění Májky, opékání buřtů. To bylo v pátek naše.  U školky jsme si s dětmi ozdobili Májku fáborky. Pak jsme šli pomalou procházkou na hřiště „U hospůdky u lávky“, kde nám manželé Petrilákovi připravili ohniště. Tady jsme si opekli buřtíky, zahráli si na hřišti a užili si krásný den.

Cesta do školky byly náročná. Děti mají problém chodit. Takže někteří cestou remcali a otázka „Kdy už tam budem?“ byla na každém kroku. Zvládli jsme to a do školky přišli unavení, ale spokojení.

Výlet na Kozodoj

Již po třetí jsme se vydali na biofarmu Kozodoj. Krajský úřad Karlovy Vary vypsal dotační tituly na autobus pro děti z Karlovarského kraje. Naší školce MŠ Kyselka- Pramínek, se podařilo rychle reagovat a autobus nás do Karlových Varů vezl zdarma. Pro nás tato dotace znamenala ušetřit 2 300,- Kč. Přizvali jsme MŠ Šemnice, aby se děti na výlet vydaly s námi. Přivítali to s nadšením a už se jelo.

Jako vstup na Kozodoj, jsme vybírali 60,- Kč. Rodiče nám přidali tvrdé pečivo a dobroty pro zvířátka. Na farmě jsme si pohladili koně, osli, krávu, ovce, kozy a lamy. Prohlédli jsme si domácí drůbež, prasata a velmi nás zaujal krocan. Počasí nám hrozilo, ale podařilo se nám rozehnat mraky a přestalo pršet. Výlet byl krásný a děti si vše užily.

Spolupráce se SZŠ Karlovy Vary

Již několikátým rokem se naše školka MŠ Kyselka účastní projektu spolupráce se SZŠ. Studenti SZŠ Karlovy Vary si každým rokem nastudují pohádku se vztahem k našemu zdraví. První pohádka, kterou nám studenti hráli se jmenovala Zdravé zoubky, v loňském roce jsme se v pohádce dozvěděli spoustu informací o zdravé výživě.

Dnes 10. 4. 2013 nám studenti zahráli pohádku O Červené Karkulce. Příprava kulis a dekorací byla značně náročná. Kostýmy byly velmi nápadité až skutečné. Vlk působil na některé děti tak silně, že neudržely slzičky. Provázání pohádky s písněmi Jaroslava Uhlíře a Zdeňka Svěráka jsou u nás ve školce velmi oblíbené. Velké množství písniček a textů děti provází celým školním rokem, při oslavách narozenin, nácviku vánočních besídek apod.  Děti tedy tyto písně znají a tím více se nám pohádka líbila.

Moc děkujeme za pohádkové představení a těšíme se na příští rok.

Návštěva první třídy

V pondělí 11. 3. 2013 jsme navštívili 1. třídu v ZŠ Kyselka.

Nejprve jsme si v naší třídě řekli, co nás tento týden čeká. Co budeme dělat dnes a naučili jsme se básničku „Táta včera navenku….“. Pracovali jsme s geometrickými tvary s pomocí materiálů Logico Piccolo. Poté jsme se vypravili do školy. Na návštěvu šli pouze předškoláci. tedy ti, kteří v září 2013 vstupují do 1. třídy.

V 1. třídě náš čekala paní učitelka Dandová a její prvňáci. Prvňáci měli samostatnou práci a nás čekala školní výuka. Děti se dozvěděly, co potřebují nosit ve školním batohu. Na co je penál a že se ve škole nevykřikuje. Zazpívali jsme si písničky a řekli básničky. Návštěva byla velmi pěkná, děti odcházely šťastné a natěšené do 1. třídy.

Záchranný kruh

Učitelky naší školky se stále vzdělávají. Poslední seminář kterého jsme se v rámci dalšího vzdělávání pedagogů účastnili byl Záchranný kruh. Po absolovování semináře jsme okamžitě propojili nové informace ze semináře do ŠVP. Tento týden máme téma "Polámal se mraveneček."
V pondělí 21. 1. 2013 jsme měli ve školce den první pomoci. V oddělení žabiček jsme se celé dopoledne seznamovali s tím, jaká možná rizika a nehody nás mohou v životě potkat. Ve třídě jsme uměle vytvořili krizovou situaci - dopravní nehodu. Naším úkolem bylo, co nejlépe a nejpečlivěji ošetřit zraněné osoby. Otevřeli jsme autolékárničku a vysvětlili si, k čemu se jaký předmět používá a jak ošetřit některá zranění. Dva figuranty z řad dětí jsme položili či posadili. Předem jsme určili, jaká zranění kdo má. Pak už záleželo na dětech, jak se s tím vypořádají. Děti sami chodily s nápady, jak
raněným pomoci, cvičení je velmi bavilo a bylo pro ně dobrou zkušeností.

www.zachrannýkruh.cz

Vážení rodiče,

Děkujeme, že jse s námi Vaše děti pustili ma školku v přírodě. Náš pobyt se odehrává na horské chatě Lesanka na Mariánské.

Máme za sebou první den školky v přírodě.

Vše se odehrává za pomoci Pipi Dlouhé punčochy, kterou děti důvěrně znají.

Po příjezdu, jsme se ubytovali. Děti se rozdělily do pokojů dle svého přání a ke své spokojenosti.

Dopoledne jsem si hráli, poznávali prostředí a v 11.30 hodin jsme měli oběd.

Po krátkém odpočinku jsme vyrazili na louku. Klouzali jsme se na bobech a postavili pevnost.

Po svačince jsme začali vyrábět překvapení pro maminky a tatínky.

Hráli jsme hry a řádili ve společenské místnosti, později na pokojích. Po večeři chtěli všichni spinkat. To jsme s potěšením přijali, ale když jsme se umyli, oblékli do postýlek na spinkání - jako když střelí do vrabců - všichni ožili.

Brzy se vše uklidnilo a po 20té hodině spali ti nejmenší a ostatní usínají také.

Možno volat na telefon Zichová : 607 567 217, Eliášová :606 384 575.

Druhý den školandy

Naše dobrodružství s Pipi je báječné. Ostrov Kurekuredutů nás každý den vítá s novým překvapením.

Dnes svítilo sluníčko. Sníh nám mizí před očima, ale do konce týdne jistě vydrží.

Vše probíhá bez obtíží. Děti jsou šťastné a nechceme to zakřiknout, zdravé a spokojené. Všichni jsou stateční a věříme, že i dnes se usínání obejde bez slziček.

Třetí den školandy

Tak máme za sebou větší polovinu pobytu. Kritický den je pryč.

Počasí dnes opět pracovalo pro nás. Přituhlo, takže sníh nebyl mokrý a my si dopoledne venku užívali dvě hodiny. Na svahu nás čekal vymodelovaný sněhový dinosaurus a světe div se, záchod ze sněhu. Co si lidi nevymyslí a ze sněhu nevytvoří.

Dnes nás navštívila paní ředitelka Mgr. Jana Vlková. Přivezla nám dobroty a rychlé špunty. Ty si necháme na zítřejší maškarní. Také jsme dostali svítící tyčinky a hned je použili na večerní stezce odvahy. Vše je v pořádku a slzy stále nebyly.

Čtvrtý den školandy

Další den je za námi. Dokončili jsme dárek pro rodiče. Mnohokrát jsme sjeli na bobech kopec a opět ho vyšlapali nahoru. Počasí nám přeje. Sníh je zmrzlý, netaje. Děti si venku užívali. Většina dětí přestává kašlat a smrkat. Horský vzduch je pro nás očistný.

Odpoledne vypuknul dlouho očekávaný maškarní ples. Objevili se mezi námi rytíři, piráti, princezny, spiderman, kouzelník, Pipi Dlouhé punčochy.

Soutěžili jsme, tančili a mlsali samé dobroty. Po maškarním jsme děti opět vykoupali a začalo balení. Srovnané věci ve skříni, pod tlakem dětí v pěkném pracovním systému se začaly sumnout do kufrů. Vše se podařilo a přišla poslední noc. Někdo se domů těší, jiným se moc nechce. Stačilo by maminku pomazlit a zase se vrátit na hory.

Poslední den

Dopoledne nám přineslo poslední úkol. Musíme si namalovat hrnečky na cestu domů z ostrova Kurekuredutů. Takové krásné rnečky doma nikdo memá.

No a nyní naposledy na kopec. Nahoru, dolů, nahoru, dolů. Stále dokola.

Poslední oběd a přesun věcí na společenskou místnost. Přichází rozloučení a zakončení našeho pobytu na ostrově krále Efraima Dlouhého punčochy. Naše loď Hopetosa je připravena a my musíme domů. Každý si odnáší diplom, medaili a odměnu. Přichází čas na dětské šampaňské, přiťuknutí a čekání na rodiče.

Za rok zase ahoj na horské chatě Lesanka. Zde se o nás paní Ing. Černá se svým personálem luxusně starala. Děkujeme!

Solná jeskyně

Naše mateřská škola Kyselka jezdí v tomto školním roce opět do solné jeskyně Karibik. Solná jeskyně je v Tuhnicích vedle Penny marketu. Pobyt v solné jeskyni se stal součístí naše vzdělávacího programu. Dětem se pobyt v jeskyni velmi líbí a je přínosem pro jejich zdraví. Jezdíme dálkovým autobusem z Kyselky ráno v 7.45 hodin. Vozí nás velmi hodný pan řidič, který nás převeze přes parkoviště a my zdoláme jen kraťoučkou cestu do jeskyně.

V jeskyni nás vždy čeká paní Němejcová - vedoucí solné jeskyně. Vždy se na nás těší, je k dětem milá a připravuje pro děti nové hry. Velmi často je některá hra nová i pro nás učitelky mateřské školky.

Po pobytu v jeskyni se děti nasvačí, napijí, obléknou a vyrážíme na dlouhou cestu z Tuhnic na dolní nádraží v Karlových Varech, odkud nám v 10.00 hodin jede autobus zpět do Kyselky.

V současné době se dostavují výsledky z návštěv v jeskyni Karibik. Ve vrcholu chřipkové epidemie naše školka praskala ve švech. Nikdo nebyl nemocný a my věříme, že naše cesty za zdravím byly přínosem.

Naše poděkování patří paní Němejcové za vytvoření velmi příjemného a vstřícného prostředí pro naše děti. Vždy je zázemí v jeskyni čisté, připravené a nic není problém. Přístupu a práce paní vedoucí si vážíme, protože bez ní, by náš pobyt v jeskyni nebyl možný.

Vánoční stromeček pro zvířátka

Jako každý rok je v předvánočním čase spousta práce. Děti nacvičují pásmo na besídku. Vyrábíme na vánoční trhy a jedna akce stíhá druhou. Zdobení vánoční stromečku pro zvířátka jsme museli uskutečnit již v čase okolo Mikuláše. V pátek 7. 12. jsme se s dětmi a jejich rodiči posilnili perníčky, které děti vlastnoručně upekly, nazdobily a vydali se na cestu. Nesli jsme tvrdý chléb pro zvířátka a v ruce světýlka abychom nezabloudili.

Cestou jsme zpívali koledy. V lese jsme pod rozsvícený strom nasypali zvířátkům. Zapálili jsme prskavky a pokračovali v cestě. Trasa vedla přes celý Radošov k mostu, kde jsme na řece vypustili vodní lampionky a každý si něco přál. Lampionky nám nechtěly moc plavat. Asi jim byla velká zima a nebyly tak statečné jako my. Odpálili jsme malý ohňostroj a hurá do Hospůdky U lávky. Čekaly nás totiž buřty. Opekli jsme si je. Zahřáli se čajem. Osladili si život štrúdlem.

Děkujeme všem, kteří se svými dětmi na naši cestu vypravili. Víme, že předvánoční čas je velmi náročný a vážíme si, když nás v naší práci pro děti rodiče podpoří.

Také děkujeme rodičům naší žačky Elišky Petrilákové, kteří jsou vlastníky Hospůdky U lávky za pomoc při realizaci již tradiční akce.

Vánoční besídka 2012

Vánoce se blíží, školka se na ně chystá také. Víme, že maminky na Vánoce nezapomínají, ale co kdyby? Připomněli jsme proto všem, že jsme moc šikovné děti a pozvaly své mamky, taťka, babičky, dědečky na vánoční besídku do školky.

Přípravy byly dlouhé, ale stálo to za to. Děti ze třídy Rybiček zatančily, postavily sněhuláka, pohrály si s Mrazíky na honěnou.

Děti ze třídy Žabiček zazpívaly koledy a zahrály pohádku „ O dvanácti měsících“. Byl to spíše muzikál, na hudbu a slova Zdeňka Svěráka a Jaroslava Uhlíře. Pohádka je dlouhá 20 minut, ale děti bez jediné chybičky vše zazpívaly a zahrály. Jak už to v pohádkách bývá, vše dobře dopadlo a švarný junák našel svou milou. Dobro zvítězilo nad zlem.

Také jsme hráli na flétny. Děti rozdaly rodičům vlastnoručně vyrobené dárky. Na závěr besídky jsme si společně vyrobili vánoční svícny a mohlo se jít domů.

Co říci na závěr? Jednoduše- „Naše děti ve školce v Kyselce jsou nejšikovnější a všichni na ně můžeme být hrdí. “

Pečení perníčků

Ve středu 5. 12. 2012 hned po podchodu Mikuláše, anděla a čerta ze školky jsme pekli perníčky. Z připraveného těsta, jsme váleli placky a vykrajovali různé vánoční tvary. Mouku měly děti až za ušima, ale byly spokojení, že dokázaly něco vytvořit. Paní kuchařky nám ve školce perníky upekly a už nás čeká jejich zdobení.

Mikulášská nadílka ve školce

Jako každý rok, i letos přišel Mikuláš. Vzal s sebou anděla a čerta. Čert byl hrozivý, černý, špinavý a přes rameno mu vysel pytel. Jak udělal bll bll. Bylo ve školce ticho a pak následoval pláč vystrašených zlobilů. Anděl s Mikulášem však děti rychle uklidnil a slíbil, že čerta nepustí. Děti přednášely básničky a zpívaly písničky. Většina si ze strachu vzpomněla pouze na Mikuláš ztratil plášť. Mikuláš se zlobil, že už by chodil po ulici nahatý.

Všichni dostali připravenou nadílku a s úsměvem si prohlíželi, co všechno mají. Kluci slibovali, že už budou hodní a poslušní. Hory, doly by slíbili při pohledu na čerta. Sliby vydrželi asi 5 minut po odchodu čerta. Pak všichni zapomněli na sliby a čertovsky dětské zlobení znovu začalo.

Za všechny děti a pracovníky děkujeme Mikulášovi, čertovi a andělovi (Tomášovi Bláhovi, Jirkovi Formánkovi ml. a Kristýně Formánkové), že si našli čas v tomto předvánočním čase a pomohli nám zrealizovat mikulášskou nadílku pro naše děti v MŠ Kyselka.

Divadelní představení- karlovy Vary

Společné představené pro 1. stupeň základní školy a mateřské školy se konalo v úterý 4.12. 2012. v 9.hodin nám byl na zastávku ke školce přistaven autobus, který byl uhrazen z dotace Krajského úřadu Karlovy Vary. Představení se jmenovalo Famfárum.

Na představení jsme ze školky jeli všichni. Malí, velcí, prostě všichni, kteří ten den do školky přišli. Celkem jelo 32 dětí z MŠ.

Většina dětí byla překvapená z obrovského prostoru Karlovarského městského divadla, takže následovalo slzavé údolí. Postupně se uklidnili všichni uplakánci ze třídy rybiček, což jsou děti od 2 do 4 let a sledovaly představení.

Představení bylo velmi dlouhé, provázené množstvím písní.

Celé představení bylo zakončeno potleskem a těšíme se na další představení, tentokrát v Husovce 14. 12. 2012.

Strašidelné řádění

Přišel konec podzimu a s ním strašidelný čas. Vyzdobili jsme si školku dýněmi, strašáky a pavouky. Čekali na vhodný čas a uspořádali strašidelné maškarní disko. Děti si přinesly masky, nastrojily se vše mohlo začít. Děkujeme všem, kdo si vzpomněl na bonbony pro kamarády. Nelinka dokonce přinesla strašidelné bonbony, takže jsme si pochutnali na různé gumové havěti. Tancovali jsme, strašili kamarády, ale všichni jsme věděli, že je to jenom jako.

Vyráběli jsme si klobouky paní čarodějnice a celé dopoledne jsme si moc užili.

Spolupráce s Duhovou školkou v Šemnici

V úterý jsme se autobusem vydali do školky v Šemnici. Naše spolupráce probíhá již několik let. Děti se svou paní učitelkou a kamarády ze školky poznávají jinou školkou. Školku, která se může v době prázdnin stát na čas i jejich.

Koníčci ve školce

Dne 10. 10. 2012 nám přišli do školky koně. Přišli ze stáje Castila Moříčov od paní Evy Šrámkové. Děti se na koně velmi těšily. Většina dětí byla velmi odvážná a nenapadlo je se bát. Svezli jsme se okolo tělocvičny, koně pohladily a byl to pro nás nový , velmi příjemný zážitek. Naše poděkování patří paní Petrášové (mamince Honzíka), která vše domluvila a zařídila.

Jako poděkování si koníčci odvezli několik pytlů jablíček.

Strašidelné odpoledne

Každým rokem se v naší školce- Pramínek koná strašidelné odpoledne. Přijdou maminky, tatínkové a kamarádi. Připravíme lžíce a dlabeme, zdobíme dýně. V letošním roce nám přálo počasí. Bylo teplo, svítilo sluníčko a my se nemohli našeho odpoledne dočkat. Vydlabali jsme obří dýně, ale i malé dýničky. Nazdobili jsme si z strašáky nalepením přírodnin na malé ozdobné dýničky.

Abychom si to užili co nejvíc, paní učitelka pro nás připravila také malování. Co jiného než dýně. Protože odpoledne bylo strašidelné, vyráběli jsme si i pavouky. Veliké pavouky, kteří teď zdobí zahradu MŠ. Děti navlékaly korály na drátky. Tím, nám vznikly nohy pro pavouka. Tělo je z látky, vycpané senem.

Těšíme se na příští rok.

Divadlo pana Pohody

Ve čtvrtek 18. 10. 2013 se opět konalo divadlo pana Pohody. Vypravili jsme se do kina v Kyselce. Přijely děti z MŠ Olšová Vrata, Šemnice a Jakubova. Bylo nás plné kino.

Pan Pohoda si po nás připravil pohádku O vodníčkovi. Zpívali jsme, tancovali a sledovali děj. Nejvíce v pohádce zlobil žabák Kvak. Vodníček  mu však vysvětlil, že nemůže u rybníčka dělat nepořádek. Děti si připomenuly jak se třídí odpad.

Pohádka byla pěkná a všichni se těšíme na listopad, kdy k nám zase pan Pohoda přijede. Tentokrát s Mikulášskou pohádkou.